Ritual
A Ritual is a powerful multi-block structure added by the Blood Magic mod. The effects of Rituals are varied and powerful, from a simple water source to creating an area of creative mode flight.
There are two types of rituals: weak and standard.
Weak Ritual [ edit ]
A weak ritual is simple but can be useful. Each is created by placing a specific block on top of an Imperfect Ritual Stone, then activated by Right-clicking the Stone. Each costs 5,000 Life Essence.
Block | Effect |
---|---|
Creates a thunderstorm | |
Summons a strong zombie | |
Makes it night time | |
Grants Fire Resistance II for 1 minute |
Standard Ritual [ edit ]
A standard ritual is built out of multiple Ritual Stones and one Master Ritual Stone. It is activated using a Weak Activation Crystal or an Awakened Activation Crystal. All rituals have a large LP cost to activate and most have an ongoing LP cost. Rituals can be deactivated by applying a Redstone signal to the Master Ritual Stone.
The Ritual Diviner can be used to quickly build rituals.
Ritual of Binding
Ritual of Binding | |
---|---|
Name | Ritual of Binding |
Ritual Stones | 24 |
Activation Crystal | Weak Activation Crystal |
Activation Cost | 5,000 LP |
Effect | Creates bound item |
The Ritual of Binding is a multi-block structure from Blood Magic used to make a Ritual with the effect of creating a bound item to the item used in the ritual.
Contents
Structure [ edit ]
Building a Ritual of Binding structure requires a total of 24 Ritual Stone of which 8 remain Ritual Stone and 4 each of the infused Air, Water, Fire and Earth Stone. You need the Elemental Inscription Tools to make one stone for each type. The stone is not single-use. These blocks are placed in a specific pattern around the central Master Ritual Stone: Fire (red) in the cardinal directions 2 blocks away and Air (cyan) 1 block away in a diagonal; the 8 Ritual Stones 1 block beyond and above these and finally place the 4 Water beyond the Fire Stones and the 4 Earth beyond the Air Stones, on top of the 8 Ritual Stones.
Ritual of Binding Structure
Ritual [ edit ]
Effects are achieved by activating the ritual using a Weak Activation Crystal and 5,000 LP and dropping an item onto the Master Ritual Stone. After some pyrotechnics the dropped item transforms into the corresponding bound item and the ritual deactivates. It is advised to put out any fires set in the centre of the structure to avoid scorching the item.
Effect [ edit ]
The Ritual of Binding is used to create the following items:
Ritual of Binding
The Ritual of Binding is a ritual added by Blood Magic. The Ritual of Binding is used to fuse souls with different objects, creating bound versions of those tools, such as the Bound Pickaxe and Bound Blade. A pair of Goggles of Revealing can also be bound to create a Sanguine Helmet should Thaumcraft 4 be installed. Each binding will consume 5,000 LP from the owner’s network.
Once a Ritual of Binding has been activated, lightning will strike the Master Ritual Stone and destroy the item to be bound. Lightning will then begin to strike each of the pillars that are lined up around the Master Ritual Stone. Once all pillars have been struck by lightning, the newly bound object will be tossed from the center of the ritual. In order to prevent loss of the newly bound object, it is advised to put out any fires around the center of the ritual.
Initiation of the Ritual
Building the Ritual of Binding requires one Master Ritual Stone and twenty-four Ritual Stones placed in the below layout. It is also possible to craft a Ritual Diviner that can place the stones for you.
After all of the Ritual Stones are in place, you will need a Weak Activation Crystal to start the ritual. Make sure you right-click with it in your hand to bind it to yourself. Throw the item you are binding on the Master Ritual Stone and right-click it with the Weak Activation Crystal. Lightning striking the Master Ritual Stone signifies that the ritual has begun!
Guide | Руководство по BloodMagic: Alchemical Wizardy.
Whittaker
Гл. Модератор SkyLand
Рассказывать подробно о каждом уровне алтаря не буду, так как есть отдельный гайд:
Guide | Как прокачать уровень алтаря (BloodMagic).
Лавовый сигил (Lava Sigil). Требует: 1000 LP.
Использование: создаёт лаву.
Сигил удержания (Sigil of Holding). Требует: 0 LP.
Использование: хранит до девяти других сигилов.
Сигил разрыва края (Sigil of Ender Severance). Требует: 200 LP.
Использование: предотвращает телепортацию (эндерменов) в зоне 11х11х11.
Сигил быстроты (Sigil of Haste). Требует: 250 LP в 10 секунд.
Использование: увеличивает скорость передвижения, высоту прыжка, предоставляет возможность подниматься на 1 блок без прыжка.
Сигил магнетизма (Sigil of Magnetism). Требует: 50 LP в 10 секунд.
Использование: притягивает валявшиеся ресурсы в радиусе 4 блока.
Сигил зрения (Sigil of Sight). Требует: 0 LP.
Использование: показывает прогресс и скорость алтаря.
Сигил подавления (Sigil of Supression). Требует: активация 400 LP. 200 LP каждые 10 секунд до деактивации.
Использование: временно удаляет любой источник жидкости в радиусе 5 блоков.
Сигил кровавого светильника (Sigil of the Blood Lamp). Требует: 10 LP.
Использование: бросает шар крови, который используется как источник света.
Сигил быстрого копания (Sigil of the Fast Miner). Требует: 100 LP в 10 секунд.
Использование: увеличивает скорость добычи/копания на 20%.
Сигил зелёной рощи (Sigil of the Green Grove). Требует: 150 LP в 5 секунд.
Использование: действует как костная мука, сигил отправит дополнительные тики роста ближайшим растениям.
Сигил призрачного моста (Sigil of the Phantom Bridge). Требует: 100 LP в 10 секунд.
Использование: сигил создаёт призрачную платформу 7×7, в центре которого будет находится игрок.
Сигил вихря (Sigil of the Whirlwind). Требует: 250 LP.
Использование: отражает снаряды.
Пустотный сигил (Void Sigil). Требует: 50 LP.
Использование: убирает 1 блок жидкости.
Водный сигил (Water Sigil). Требует: 100 LP.
Использование: создаёт блок воды.
Guide | Как улучшить (усилить) ритуал (BloodMagic).
Whittaker
Гл. Модератор SkyLand
Много ритуалов из мода BloodMagic поддаются усилению с помощью реагентов.
Подробнее об реагентах для каждого ритуала вы можете увидеть тут: Guide | Ритуалы BloodMagic. А в этом гайде я вам расскажу, как именно усилить ритуал.
Теперь просто ломаем колпак и идём в нашему камню мастера.
Шаг 3. Процесс усиления ритуала.
Подходим с колпаком к ритуалу и ставим его возле него колпак. Ритуал должен быть неактивен!
Ритуал имеет три встроенных контейнера, а значит, что можно подключить максимум 3 колпака.
Как пример, я использую реагент Reductus и ритуал Call of the Zephyr.
Берём в руки алхимический сегментер и клацаем:
1) Shift + ПКМ по кристальному колпаку (указываем с каким реагентом работаем);
2) ПКМ по ритуальному камню мастера (указываем получателя).
В чате должны увидеть следующую надпись:
Далее берём в руки алхимический маршрутизатор и клацаем:
1) Shift + ПКМ по небу (очищаем сохранённые контейнеры);
2) Shift + ПКМ по кристальному колпаку (указываем с каким реагентом работаем);
3) ПКМ по кристальному колпаку (указываем источник передачи);
4) ПКМ по ритуальному камню мастера (указываем получателя).
Готово! Мы улучшили свой ритуал. Проверим:
при наведении на ритуал алхимическим маршрутизатором (можно и сегментером, это как пример) мы увидим количество определённого реагента и AR в камне мастера.